Doa Untuk Pengantin Baru Bahagian 2


Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud,
“ Perkahwinan itu adalah perjalanan hidupku sesiapa yang tidak mengikut perjalanan hidupku, dia bukanlah dari golongan umatku” ~Al Hadith~


Firman Allah bermaksud,
“ Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani…
Di antara tanda-tanda kebesaran Allah ialah menjadikan bagimu daripada jenismu pasangan-pasanganmu agar kamu mendapat kesenangan dengannya dan Dia menjadikan di antara kamu bersama kasih mesra dan rahmat”


Ya Allah….
“ Seandainya telah Kau catatkan dia milikku, terciptakan buatku, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan pernikahan ini sebagai ibadah kepada - Mu, tanda kasih dan bakti kami kepada kedua orang tua tercinta dan bukti ketaatan serta keimanan kami kepada sunnah Rasul - Mu”


“ Ya Allah, satukanlah hati kedua mempelai ini seperti Engkau satukan hati Adam dan Hawa, Yusuf dan Zulaikha dan seperti Engkau satukan hati Muhammad dan Siti Khadijah. Semoga Allah memberkati kamu berdua dan himpunkan kamu berdua di dunia dan akhirat”. ~Amin~


Ya Allah Ya Tuhan Kami,
“ Berkatilah majlis yang akan diadakan ini agar ia berjalan dengan lancar dan sempurna seperti mana yang mereka harapkan, kami memohon kepadaMu.

Semoga jodoh ini berkekalan buat selama-lamanya. Kami memohon agar dimurahkan rezeki serta kurniakanlah kami zuriat yang soleh agar kami dapat menjalani kehidupan baru ini dengan penuh keimanan dan ketaqwaan. Amin Ya Rabbal Alamin”.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan