Doa Untuk Pengantin Baru

Pelamin

“Ya Allah, satukanlah hati …………
Seperti Engkau satukan hati Adam dan Hawa, Yusof dan Zulaikha dan seperti Engkau satukan hati Muhammad S.A.W. dan Siti Khadijah. Satukanlah hati kedua mempelai ini dengan iman keyakinan dan tawakal kepadaMu. Jadikanlah mereka suami soleh yang sentiasa memimpin dan isteri solehah yang sentiasa membantu. Murahkan rezeki mereka dan kurniakan kepada mereka zuriat yang beriman dan beramal soleh. Semoga kehidupan mereka dipenuhi Al-Mawwadah dan Al-Rahman di dunia dan akhirat.” –Amin Ya Rabbal Alamin-


“Ya Allah Ya Tuhan Kami, Kami memohon doa restumu….
Berkatilah majlis perkahwinan ini, Berjalan dengan sempurna seperti mana yang Engkau kehendaki, Dan semoga jodoh perkahwinan ini akan berkekalan buat selama-lamanya hingga ke akhir hayat. Amin, Ya Rabbal Alamin…”


“Ya Allah Ya Tuhan Kami, satukanlah hati kedua pasangan mempelai ini dengan iman, keyakinan dan tawakal kepadaMu, panjangkanlah umur mereka, lapangkanlah rezeki mereka, dekatkanlah mereka menuju kebaikan, jauhkanlah mereka dari keburukan, kurniakanlah mereka zuriat yang soleh dan solehah, serta berikanlah ketenangan kepada mereka di dunia dan akhirat, berkatilah perkahwinan mereka serta berkekalan sehingga akhir hayat.”


Bismillahirrahmanirrahim…. Ya Allah, Ya Tuhan Ku,
“Kami memohon hidayah dan restu dari Mu. Berkatilah majlis ini, limpahkanlah rahmat ke atas pasangan suami isteri ini. Jadikanlah rumahtangga mereka aman bahagia dalam ketaatan kepada Mu. Kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh dan solehah serta berikanlah ketenangan kepada mereka di dunia dan akhirat. Sempurnakanlah agama mereka dengan ikatan ini. Semoga ianya berkekalan hingga akhir hayat.”


Ya Allah Ya Tuhan Kami,
“Andainya Kau telah takdirkan jodohnya berilah mereka berdua kebahagiaan buat selamanya. Tempatkan mereka di antara orang-orang yang paling Kau sayang dan kekalkan jodoh mereka hingga ke akhir hayat.”

36 ulasan:

  1. mohon izin memggunakan doa ini ya ustaz. Jazakallahhuakhair.

    BalasPadam
  2. mohon digunakan doa ini. terima kasih

    BalasPadam
  3. Doa yg baik, mohon digunakan. Terima kasih

    BalasPadam
  4. Mohon izinkan saya membaca doa ini utk mempelai anak kawan saya. Ameen. Jazakallah

    BalasPadam
  5. Izinkan saya mengambil doa ini. Jazakallah.

    BalasPadam
  6. Izinkan saya juga utk membaca doa ini atas bakal mempelai

    BalasPadam
  7. Izinkan sya meminta doa ini..terima kasih

    BalasPadam
  8. Mohon izin utk menggunakan doa ini

    BalasPadam
  9. Salam. Izinkan saya melafazkan doa di atas ye tuk majlis perkahwinan anak sedara saya. Jazakumullah khairon.

    BalasPadam
  10. Mohon izin utk menggunakan doa ini..

    BalasPadam
  11. mohon izin utk guna doa ini,terima kasih...

    BalasPadam
  12. Mohon izin utk pakai doa ini ye. Terima Kasih, Salam.

    BalasPadam
  13. Minta izin manfaatkan doa ini ya ustaz..

    BalasPadam
  14. Minta izin untuk guna doa ini ya ustaz syukran

    BalasPadam
  15. Minta izin untuk guna doa ini ya ustaz syukran

    BalasPadam
  16. Mohon izin tuan saya guna doa ini . Semoga Allah beri kejutan kepada tuan agar dapat terus berkarya.

    BalasPadam
  17. Salam,mohon izin membaca doa ini terima kasih

    BalasPadam
  18. Assalamualaikom..mohon gunakan doa ini perkahwinan anak kami.tqvm.

    BalasPadam
  19. assalam.. mohon saya gunakan doa ini utk perkahwinan adik perempuan saya... terima kasih

    BalasPadam
  20. Mohon izin gunakn doa ini . .tksh

    BalasPadam
  21. Mohon saya mengunakan doa ini terima kasih

    BalasPadam
  22. Mohon saya guna doa ini utk anak buah saya.

    BalasPadam
  23. Mohon tek doa ini utk perkahwinan anak kami pd disember 2019.tqvm.

    BalasPadam
  24. Assalammualaikum
    Mohon izin untuk mngunakan doa ini

    BalasPadam
  25. Salam. Minta izin guna doa ini ya..terima kasih :)

    BalasPadam
  26. Saya mohon utk membaca doa ini sempena majlis perkahwinan anak saudara saya pada 28 dicember 2o19 ini....terima Kasih

    BalasPadam
  27. assalamualaikum mohon utk menyebarkan kebaikan didlm doa ini mudah2an dimurahkan rezki dan kesihatan yg baik insyallah

    BalasPadam
  28. Mohon saya gunakan doa ini
    Tuan... terima kasih

    BalasPadam
  29. Mohon izin untuk saya gunakan doa ini Tuan. Terima kasih.

    BalasPadam
  30. mohon izin untuk saya baca pada majlis pada hari ini terima kasih

    BalasPadam